Jobbar "Bagdad Bob" på Svenska Jägareförbundet?

Man undrar hur Svenska Jägareförbundet tänker egentligen. 

Här är det uppenbart för hela svenska folket efter utredningar från BRÅ, dokumentärer i SVT (Vargkriget), och reportage från Kaliber i P1 att det pågår en organiserad och systematisk illegal jakt på varg i Sverige. Detta av en liga som ägnar sig åt terror och hot av statstjänstemän som bisyssla.

Vad gör Jägareförbundet? Jo man skickar ut sina propagandister Hans von Essen och Gunnar Glöersen att förneka att man har någon kännedom om illegal jakt, och att man tvivlar på uppgifterna. 

Det börjar bli farsartat. Jobbar Bagdad Bob på Jägareförbundet som rådgivare?   


 

What did you think of this article?




Trackbacks
  • No trackbacks exist for this post.
Comments

  • May 3, 2010 Micke wrote:
    Bagdad Bob var en kul filur,,,

    Vi har nedkämpat fienden dom är alla döda när dom stod utanför Bagdad hela högen beväpnade till tänderna,,
    Överlevde han kriget???
    Har för mej att han var en joker i leken dom hade
    Reply to this
    1. May 3, 2010 Adam Skevstad wrote:
      Nästan så jag tror att han begärde politisk asyl i Sverige och bytte namn till Hans  von Essen.

      Reply to this
  • May 4, 2010 Karpstryparn wrote:
    Håller med, nu har de fått kalla fötter igen. Har ikväll recenterat dokumentären, inlägget heter "Jag recenterar SVT:s dokumentär Vargkriget".
    Reply to this
  • May 4, 2010 Micke wrote:
    Ja du kanske har rätt.. Hans Bagdad Bob von Essen,,..,
    Reply to this
  • May 4, 2010 Lars-Anders Ek wrote:
    Heder åt SJF; läs gärna pressmeddelandet på dess hemsida, daterat 2010-05-04 där det under rubriken "Svenska Jägareförbundet tar initiativ till dialog om varjakten", står mycket kloka saker.
    - Känns riktigt bra och ett steg mot den framtida rovdjursförvaltningen och förhoppningsvis stävjande av den olaga jaktutövningen.
    Mvh
    LAE
    Reply to this
    1. May 4, 2010 Adam Skevstad wrote:
      Det de beskriver i sitt pressmeddelande är vad de fått bidrag från skattemedel i decenniner att utföra men grovt underlåtit att exekvera. För övrigt något man förväntar sig att en intresseorganisation gör utan ersättning.

      Det enda som biter på Jägareförbundet är att dra in skattebidragen på tiotals miljoner varje år och låta dem klara sig på egen hand.

      "Diskussioner med polis och länsstyrelse"? Vad sägs om några artiklar i Svensk Jakt där man skarpt tar avstånd från illegal jakt, samt att utfästa en belöning om tips om förövarna istället. 

      Nu gäller det för Jägareförbundet att gå från tomma ord till handling. Tyvärr är handlingskraft något  som saknats i många år på förbundets trötta kansli.

         

      Reply to this
      1. May 4, 2010 Falco wrote:
        Man kan tillägga att åtgärder mot illegal jakt på sällsynta och skyddsvärda arter är ett av de särskilda uppdragen som SJF fått 2010 och utgör ett av villkoren för årets bidrag på 49 miljoner kronor.
        Det är alltså hög tid att börja leverera något man faktiskt fått i uppdrag och betalt för att leverera.
        Reply to this
        1. May 5, 2010 Adam Skevstad wrote:
          Svenska Jägareförbundet har aldrig (aldrig!) under alla de år man fått bidrag ur skattemedel avtvingats en seriös sammanfattning av vad pengarna använts till. En stor skandal är vad det är. Här har mer än en miljard i dagens penningvärde gått rakt in i en organisations verksamhet utan krav på redovisning av prestation.

          Väntar med spänning på  vilken journalist som skall publicera ett scoop i grävande journalistik baserat på detta slösreri med skattemedel.

          Reply to this
  • May 4, 2010 Falco wrote:
    Journalisten Peter Andersson hävdar ju faktiskt med bestämdhet att de personer han intervjuat i nätverket, samtliga är medlemmar i Jägarnas riksförbund. Förbundsordföranden har lättvindigt avfärdat detta med att föreningsfrihet råder i landet och att man inte kan veta vad medlemmar ägnar sej åt. Men är det inte allvarligare än så?
    En organisation som attraherar individer som ägnar sej åt kriminell verksamhet inom organisationens intressesfär, måste rimligen fråga sej hur det kan komma sej.
    Dessutom. En så liten organisation, som JRF är på distriktsnivå, borde rimligen ha full kunskap om nätverkets existens ända ner på individnivå. Döljer man den vetskapen är det faktiskt mycket allvarligt.
    Reply to this
    1. May 4, 2010 Adam Skevstad wrote:
      Håller med. Nu gäller det för åklagare att agera. Dessutom måste Riksjägarna starta en intern utredning. Detta är vad alla misstänkt i flera år. Nu måste man en gång för alla visa att vad alla tror är fel, eller rensa ut slöddret.

      Dessutom är det en gång för alla dags att stoppa skattefinansieringen av dessa "jaktens talibaner". Det är inte rätt att en organisation som Riksjägarna skall hållas under armarna med sakattemedel.

      Reply to this
      1. May 5, 2010 Falco wrote:
        Ja, om det skulle det visa sej att nätverket har kontakter och förgreningar ända in i distriktsledningarna så torde hela förbundet hamna i gungning. En dominoeffekt från balaklavagubbe till kansli.
        Reply to this
Leave a comment

Submitted comments are subject to moderation before being displayed.

 Enter the above security code (required)

 Name (required)

 Email (will not be published) (required)

 Website

Your comment is 0 characters limited to 3000 characters.